Post new topic   Reply to topic    Proxydus Forum Index -> GAMING
View previous topic :: View next topic  
Rewarding
Site owner
Elite Member

user avatar

Joined: 28 Jun 2017
Posts: 773

Send private message
Reply with quote

re: Review 2017 - GUILD WARS 2

image for reviewer

image for Guild Wars 2 coverimage for title 

GUILD WARS 2 - 2017 review

All you want to know about Guild Wars 2.

image result for proxydus badge award for good game

 

  • Denumire joc: Guild Wars 2
  • Data lansarii: 28 august 2012
  • Developer: ArenaNet
  • Publisher: NCSoft
  • Platforme: PC (Win, Mac)
  • Cost estimat: 180 milioane $
  • Site developer: 
  • Site joc: 
  • Forum joc: 
  • Wiki link: 
  • Audio joc: 
  • Cerinte sistem: 

  

 

Imagine similară

      Dupa 2 ani de dezvoltare si teste, lansat in 2012 si insotit de o campanie intensa de promovare (cu puternicul motor de marketing international detinut de NCSoft), jocul Guild Wars 2 a fost unul din cele mai asteptate mmo-uri. In special comunitatea formata in jurul Arena Net datorita creatiei anterioare Guild Wars 1 a privit cu sperante uriase countdown-ul pana la lansare. Un sequel reusit al francizei, jocul pastreaza lore-ul din primul joc si reuseste sa imerseze jucatorul intr-o lume fantastica si viu colorata, populata cu creaturi interesante si dragoni uriasi. Vandut in milioane de exemplare buy to play la lansare si astazi free to play, Guild Wars 2 reprezinta un model actual de business din ce in ce mai raspandit in industria jocurilor.

 

 

     Ce are Guild Wars 2 foarte special? Ca orice joc, are plusuri si minusuri. Pentru ca ziua in care se va lansa un mmo care sa cumuleze toate lucrurile bune din toate jocurile consacrate si sa elimine totodata toate aspectele negative din aceleasi jocuri, va fi o zi sarbatorita international de vreo patru sute de milioane de jucatori si cu siguranta va intra in istorie. Guild Wars 2 aduce cu sine dorinta permanenta de inovatie a companiei ArenaNet. In mare parte, intr-un mod placut si cu mecanici viabile. Uneori, totusi, dorinta de a inova depaseste limitele in gaming. Am sa explic mai pe larg in continuare.

 

Jocul este superb, fara discutie. Arata mult mai bine decat alte mmorpg (de exemplu Star Wars The Old Republic). Un engine grafic bun, desi datorita fricii de lag-ul care a fost la lansare (vizibil in special in partea de massive pvp din World vs World vs World, unde se bat simultan cateva sute de playeri de pe 3 servere), ArenaNet a preferat sa-l lase compatibil doar cu DirectX 9. Si sigur ca se poate si mai bine la capitolul grafica, dar deocamdata este unul din putinele mmorpg-uri de pe piata cu o grafica la aceasta calitate. Cu toate setarile pe high-quality si ultra (doar 3 setari disponibile pe ultra) jocul arata cu adevarat superb, o grafica deosebita, clara, cu detalii foarte atent lucrate si culori vii, realiste. Oricum, astazi lag-ul este extrem de rar si de putin prezent in joc.

Guild Wars 2 are un sistem hibrid de combat, cu utilizarea tab-ului pentru targeting dar si auto-targeting, cu skill-ul 1 pus pe auto (dar evident, este un skill standard, fara mult dps output, iar secventa auto poate fi dezactivata pentru gamerii pretentiosi) dar si multa miscare a caracterului. Pe langa clasicul strafe, acest mmorpg a introdus dodge-ul, un roll al caracterului in oricare din cele 4 directii, avand si un cool-down dupa fiecare 2 utilizari. Si chiar trebuie folosit permanent in combat, deopotriva in pve si in pvp, caci altfel spell-urile si hit-urile mobilor, boss-ilor si jucatorilor inamici vin direct si fara mila.

Exista un total de 5 rase in joc, si toate construite sa arate foarte bine si specific acelei rase, sa se miste natural si convingator. Evident, fiecare dispune de un skill specific de rasa, pentru ultimata (skill-ul cel mai puternic sau complex de regula, dar cu cel mai mare cool-down).

Imagini pentru guild wars 2 classes

     Spre deosebire de mmorpg-urile clasice, Guild Wars 2 a renuntat complet la "holy trinity" (sfanta treime, termen din doctrina crestina, care in gaming inseamna triada tank, healer, dps) si te lasa sa te cam descurci singur. Adica in pve boss-ul nu ia aggro de la vreun tank ci fie random fie functie de dps. In pvp nu prea are cine sa-ti dea heal, build-urile pe full heal scot oricum destul de putin ca sa te tina in viata. Esti pe cont propriu. Iar mix-ul de clase necesar este facut de asa natura incat (aproape) fiecare clasa sa ofere un buff sau un beneficiu celorlalti din party. Sigur, acest lucru are avantajul ca-i determina pe jucatori sa fie mult mai atenti la ce se intampla in combat pentru a nu muri rapid.

Pe de alta parte, lipsa de holy trinity reduce in mare masura "jucabilitatea" in combat, mai ales in grupurile mari in massive pvp, deoarece nimeni nu poate compensa pentru lipsa de skill sau atentie a altui jucator si nimeni nu poate face niciunul din cele 3 lucruri complet si bine. Adica indiferent de ce build folosesti, nu poti fi complet si bun la un singur lucru (tanking, healing sau dps) ci esti de regula bunicel la dps sau ceva mai rezistent decat altii, functie de ce build si gear folosesti. Dar nimeni nu poate compensa in locul tau niciuna din cele 3 ramuri ale holy trinity, motiv pentru care rejucabilitatea in grup mare scade considerabil fata de mmorpg clasice cu "holy trinity". In plus, aceasta face parte din strategia ArenaNet de a nu face jucatorii sa se certe in vreun fel (nu poti da vina pe tank, healer sau dps pentru wipe).

 

     Exista un total de 9 clase disponibile in Guild Wars 2, cu primele 8 clase introduse la lansarea jocului, cea de-a 9 a fiind clasa revenant, introdusa la primul expansion, Heart of Thorns (pozele de mai jos corespund claselor din joc, dar sunt preluate de pe acest blog care se ocupa cu board-games, inclusiv pentru GW2). De remarcat ca in dorinta de a veni cu idei noi, developer-ul a ales sa numeasca clasele "profesiuni", inducand o oarecare confuzie deoarece in majoritatea jocurilor profesiunile se refera la crafting (in Guild Wars 2 meseriile de crafting se numesc discipline). 

Professions Warrior Guild Wars 2 Card GameProfessions Guardian Guild Wars 2 Card GameProfessions Ranger Guild Wars 2 Card GameProfessions Theif Guild Wars 2 Card Game

Professions Engineer Guild Wars 2 Card GameProfessions Mesmer Guild Wars 2 Card GameProfessions Elementalist Guild Wars 2 Card GameProfessions Necromancer Guild Wars 2 Card GameProfessions RevenantGuild Wars 2 Card Game

 

     Partea de leveling este extrem de usoara, combinand quests si chain-events dinamice (devin disponibile pe masura ce explorezi harta si nu te plictisesc cu prea mult dialog) cu cate un boss moderat spre finalul unui chain-quest, cu dungeons destul de usoare. Odata ce ajungi la level 80, poti face toate dungeons pe dificultate sporita, poti participa la world-events la care pot veni sute de jucatori (fiecare cu cate un boss imens ca dimensiuni, cu HP foarte mare, cu mecanici si spell-uri serioase) iar de la lansarea primului expansion poti face si raids de 10 jucatori care sunt destul de dificile. Pentru a permite tuturor sa joace acelasi content simultan si sa nu ramana intr-o zona de login sau de asteptare pana se elibereaza o harta, mai ales avand in vedere ca in PvE se intalnesc jucatori de pe toate serverele, ArenaNet a inventat notiunea de "server-overflow", care atunci cand sunt prea multi jucatori pe o harta sau prea putini pe aceeasi harta creaza automat o noua instanta a hartii respective unde poti intra cu cei cu care esti in grup. Singura parte in care jocul are un exces de vorbarie a NPC-urilor este personal story, care ajunge sa te plictiseasca rau de tot pana termini o bucatica de instanta, asteptand sa termine de vorbit cate 20 minute NPC-urile.

Ca de obicei, jucatorii au diferite opinii privind care clasa este mai OP decat alta, astfel incat au produs multe glume grafice de-a lungul celor 5 ani de la lansare.

Imagine similară

     Guild Wars 2 nu te obliga sa faci grinding, decat daca doresti sa iei cele mai bune iteme existente in joc, cele legendare. Exista foarte multe seturi de arme si armuri (specifice clasei, specifice rasei, specifice unor anumite factiuni cu care te poti afilia, de diferite categorii si cu stats diferite specifice tipului de gameplay pe care-l doresti), dar majoritatea sunt folosite de jucatori doar ca skins pentru un anumit set de exotice sau ascended. Cat despre armele legendare, precum si primul set de 6 piese de armura legendara si piesa de back legendar (cele din urma fiind introduse abia pe 2 mai 2017), ele au aceleasi stats ca si armele si armurile ascended (deci practic sunt mai mult skins) dar au un avantaj, acela de a putea schimba "on the go" stats dorite, ceea ce te ajuta sa nu mai tii in inventar 2 sau 3 seturi de armuri exotic sau ascended. Cert este ca in cazul in care doresti itemele legendare, chiar va trebui sa farmezi saptamanal si raidurile si o sumedenie de materiale culese de pe harti si sa cheltui destul de mult gold (moneda ingame din Guild Wars 2).

Fiecare clasa are om GW 2 propriile specializari, adica fiecare beneficiaza de un total de 6 seturi de skills, denumite specializari, existau doar 5 la lansare iar la expansion a fost introdusa o specializare noua, denumita destul de pompos "elite specialization", deoarece desi aduce skill-uri noi, nu inseamna ca un jucator care joaca exclusiv 3 din cele 5 specializari anterioare nu poate sa bata fara probleme un jucator cu specializarea de "elita". Evident, poti alege doar 3 specializari din 6, beneficiind de doar 6 skill-uri active si pasive ale fiecarei specializari (adica un total de 18 skills pasive si active, care augmenteaza skill-urile deja existente pe arme si pe utility-bar specific fiecarei clase). Utilizarea de combo-uri (combinatiile intre spell-ul unui jucator si spell-ul altui jucator) este frecventa si recomandata in Guild Wars 2.

Imagini pentru guild wars 2 specializations

  
Partea de massive PvP este denumita World vs World vs World (majoritatea o numim WvW sau W3) si presupune un fight de o saptamana (24/7) intre cate 3 servere (situatia cu rank-ul serverelor si tier-ul prognozat in care va juca fiecare server se gaseste pe acest site). Un concept existent si in alte jocuri mai vechi sau mai noi precum Darkfall, Warhammer, Aion sau Eve, massive pvp, adica un fight intre cateva sute de jucatori de pe 2 servere, a capatat din ce in ce mai multi adepti. Guild Wars 2 a inovat in buna masura aducand a treia parghie in ecuatie, adica al treilea server, complicand intr-un mod interesant luptele intre servere, deoarece asa exista posibilitatea ca doua servere mai slabe sa se alieze impotriva serverului mai puternic.

Sigur, desi in Guild Wars 2 partea de World versus World a avut extrem de multi adepti in primii 3 ani de la lansare, lag-ul urias din primul an de joc, lipsa constanta de interes acordata de developer acestui segment (cateva updates minore si vreo doua patch-uri majore in 5 ani, cu o harta noua, frumoasa dar cu o dimensiune verticala prea accentuata si deci complet inadecvata luptelor intre guilde numeroase sau blob-uri de pugs) a condus la plecari semnificative din joc ale celor pasionati de aceste lupte masive si impresionante. Guilda noastra a facut massive PvP inca de la lansare si inca mai joaca WvW pe serverul Seafarer`s Rest. Developerul a preferat sa reduca treptat numarul de jucatori care pot intra per server in combat, si sa lasa lucrurile asa cum sunt.

Un link cu Ghidul de WvW facut de Valky in Legio Gemina XIII, in limba romana si neactualizat din 2013

pentru ca nimeni nu s-a oferit vreodata s-o faca....

     ArenaNet a gresit dorind sa promoveze partea de arena (combat in echipe de pana la 5 jucatori) drept e-sport. Deoarece piata de "moba" este deja creata si monopolizata de cateva jocuri cu milioane de fani. Iar iubitorii de pvp in grup restrans din Guild Wars 1 au detestat complet noile arene, neavand nimic similar cu GvG-ul din Guild Wars 1, de 8v8 jucatori.

 

Arenele din Guild Wars 2 au fost repudiate de jucatori si datorita lipsei de identitate a jucatorului in grup, a faptului ca gear-ul este practic identic (nu conteaza ce gear ai pe tine, preiei stats unicat in zona de arena) iar totul se rezuma la un "capture the point" destul de predictibil, considerat in alte jocuri precum World of Warcraft ca fiind battleground si cu mult mai multi jucatori, in niciun caz arena de 5 vs 5.

Au plecat multi jucatori pasionati de massive PvP si pentru ca desi jocul se numeste Guild Wars 2 (adica razboiul guildelor) iar cateva sute de mii de jucatori au cerut 3 ani de zile sa existe o sectiune organizata de guild versus guild, ArenaNet a ignorat cu desavarsire aceasta comunitate, oferind o singura harta ascunsa (instantata) mult prea mica sa cuprinda o lupta intre guilde cu numere mai mari de 10-12 membri ca sa nu mai vorbim de spectatori. Astfel incat si in ziua de astazi jucatorii prefera sa faca guild-scrims in hartile de WvW, incomod si pentru ei si pentru cei care doresc sa faca puncte pentru server prin capturarea de obiective.

Imagini pentru WvW proud fighter

Este cu adevarat o pierdere pentru toata lumea si in opinia noastra o decizie eronata a developerului, pentru ca aceasta sectiune a jocului, de massive PvP si in special de GvG (guild versus guild) avea toate sansele sa devina de fapt adevaratul e-sport din spatele Guild Wars 2, poate chiar sa depaseasca clasicul moba ca nivel global de atractie daca era cuantificat, dezvoltat, marketat si monetizat corespunzator.

Noi am inteles si am anuntat pe forumul jocului inca din primul an de existenta al Guild Wars 2 ca ArenaNet doreste sa intre in industria e-sports cu arenele dar putini au crezut pana la primul expansion, cand a fost introdus, direct, fara intrebari sau consultari cu gamerii, varianta de arena tip "moba", unde ai cateva npc-uri care se bat pentru si pe langa tine, ca in orice moba. Doar ca, asa cum prevazusem, acest mod de PvP, gresit conceput si abordat in Guild Wars 2, nu a depasit niciodata granitele modeste a cateva sute de jucatori care l-au incercat ca pe o distractie temporara (prima transmisiune pe twitch de e-sport in Guild Wars 2 a reusit cu greu sa adune 4.000 de viewers). Desi ArenaNet a incercat (si inca mai incearca) sa promoveze niste concursuri de arena cu premii, credem ca este departe de a-si scoate banii investiti, deoarece audienta si sponsorizarile conexe sunt modeste comparativ cu realizarile adevaratilor titani consacrati de moba.

     In luna mai a acestui an, odata cu un major patch, in incercarea de a repopula hartile de massive PvP, ArenaNet a facut un lucru destul de neplacut, introducand (dupa 5 ani) in World vs World vs World un set de gear exotic ce poate fi augmentat la mystic forge si un back legendar, fortand astfel toti jucatorii de PvE care n-au calcat decat in prima zi de joc in World vs World, sa vina sa-si farmeze tichetele necesare pentru back item.

Acest aspect a condus la dezechilibre majore in ranking-ul serverelor si la cozi interminabile pe fiecare din cele 4 harti de massive PvP, precum si la nemultumiri din partea jucatorilor consacrati de massive PvP care si-au vazut eforturile de veterani de ani de zile in massive PvP aruncate la gunoi, cand in mod normal ar fi trebuit sa existe un gear separat doar pentru acest tip de combat, utilizabil doar in massive PvP, nu si in PvE, daca nu a existat de la lansarea jocului inspiratia de a introduce un gear end-game complet, utilizabil universal, care sa poata fi obtinut doar din massive PvP.

Imagini pentru gw2 queue on borders

 

     Guild Wars 2 a mai facut cateva artificii, care au bucurat doar pe cei care se plictisesc repede de orice si vor mereu ceva nou, sau cei care n-au apucat sa joace mmorpg-uri in ultimii 10 ani. Datorita dorintei de a demonstra (asa cum o afirma in clipurile de promovare) ca sunt o companie extrem de inovativa in gaming, ArenaNet a introdus cateva notiuni extrem de neconformiste si contrare logicii de lore clasic in mmorpg.

In primul rand, in loc de PvP sau battlegrounds, le-au denumit "SPvP" sau arene (adica Structured PvP). In loc de server vs. server l-au denumit world vs. world. Daca vezi un urs si o capra si vrei tu sa le schimbi numele in babuin si cobra desi milioane de jucatori le numesc urs si capra, nu prea inseamna inovatie.

De asemenea, in lore-ul clasic, fiecare clasa are o imagine si niste arme consacrate. Orice mage (denumit Elementalist in Guild Wars 2) casteaza spell-uri din range si are clasicul staff in mana. Nu, aici a ajuns sa fie cutitar sau succubus (bici sau sabie Volcanus pe skill, 2 cutite single-hand ca arme). Paladinul din lore-ul clasic (denumit aici Guardian) a fost mereu simbolul aparator al celor slabi si ca tank a avut mereu sabie si scut. Aici poate sa poarte staff si mai nou arc ! Nerespectarea lore-ului si logicii epocii in care se desfasoara jocul poate aduce deservicii unui joc. World of Warcraft a patit la fel (pentru a doua oara in cariera sa) cand a introdus "kung-fu Panda" in joc, in dorinta de a ocupa piata asiatica pentru a compensa pierderile anterioare masive de jucatori din EU si NA. Si asta cu toate ca in lore-ul WoW au existat si Panda. Dar rezultatul a fost doar o bucurie fabricata cu scop de marketing, pentru ca in 2010 se anunta cu veselie ca in China s-a depasit cifra de 2 milioane de jucatori de WoW, de fapt un mare vax avand in vedere populatia de peste 1,3 miliarde a Chinei.

Imagini pentru liar game

Si absolut toate clasele sunt contorsionate in Guild Wars 2 din punct de vedere al logicii validate timp de decenii privind modalitatea lor de gameplay, consacrata in cateva sute de mmorpg-uri si armele pe care aceste clase le pot folosi, doar din dorinta de a demonstra acea permanenta inovatie a companiei producatoare. Dar poate ca jucatorii ar fi acceptat si asta, doar sa li se dea niste noutati in WvW. Ceea ce nu prea s-a intamplat. Sigur, poti face orice joc cu dinozauri, lasere, Rahan, Tom, Jerry, docteur Justice, Dracula si senatorul Palpatine la un loc, se va gasi o comunitate sa-l adopte, pentru ca oamenii sunt diferiti si dornici mereu de ceva nou. Dar asta nu inseamna ca un astfel de joc nu este un atentat la logica si decenta in gaming. Si mai devreme sau mai tarziu, jucatorii adevarati, care constituie marea majoritate a suporterilor gaming-ului online, taxeaza astfel de probleme.

 

Imagini pentru wtf guardian with bow gw2 ?

 

     Primul expansion Guild Wars 2, denumit Heart of Thorns, contra cost, nu a adus extrem de multe noutati, merita mentionate noua clasa (revenant), raidurile de PvE 10-men inexistente inainte si adaugate cu zgarcenie (doar unul la lansarea expansionului, celelalte pe parcurs), a sasea specializare (in niciun caz "elite" asa cum o numeste jocul) si 3 harti destul de mari complexe, bogate in quest-uri si dynamic events. Pe partea de PvP si massive PvP aproape nimic nu merita amintit din expansion, nici macar noua harta, foarte frumoasa ca design dar primita rau de jucatorii de massive pvp datorita dimensiunii prea verticale din aceasta harta. Asta pe langa faptul ca tot ce au investit jucatorii in punctele de ranking pentru utilizarea de arme de asediu a devenit inutil dupa ce au fost nerfed. Cu alte cuvinte, tactica clasica a oricarui developer: te incanta sa cumperi noul produs, ti-l lasa OP vreo jumatate de an pana se strang suficiente "plangeri" ale jucatorilor pe forum, ca sa aiba motive sa nerfuiasca produsul, cu alte cuvinte l-ai cam cumparat degeaba, esti la fel ca in urma cu 6 luni. Trist dar adevarat.

 

Guild Wars 2 este un joc extrem de casual, daca lipsesti o jumatate de an, nu pierzi nimic, nu se introduc seturi de armuri cu stats superioare si nici nu esti penalizat cu absolut nimic.

Dealtfel, ArenaNet a facut o arta din dorinta de a nu da nastere niciunei forme de cearta intre jucatori, doar ca prin asta aproape ca a devenit un joc distrugator de guilde, intrucat:

  • nu pierzi nimic nici tu nici guilda daca lipsesti o zi, doua, noua, noua zeci si noua din joc
  • a negat majoritatea instrumentelor eficiente de guild management (ca exemplu, posibilitatea de a vedea cand au fost membrii guildei ultima oara online a fost introdusa abia la aproape 2 ani dupa lansare)
  • a eliminat "holy trinity" ca sa nu dea nimeni vina pe nimeni si sa nu mai existe importanta celor care chiar muncesc in guilda, poti sa tragi lenesii dupa tine ca nu se vede la grup
  • a interzis orice parsing al datelor utile din joc (gen dps/heal output) pana in urma cu 2 luni si acum doar pentru party-ul propriu
  • nu exista basic-ul mentionat in numele jocului si anume "razboiul guildelor"
  • poti sa faci parte din 5 guilde simultan cu acelasi cont
  • nu pierzi nimic semnificativ daca pleci dintr-o guilda
  • nu exista open PvP sau server dedicat
  • nu exista niciun clasament al performantelor si "first server kill / achievement" la nivel de guilda in PvE sau PvP
  • in PvE poti sa joci de-a valma cu oricine de pe orice alt server
  • nu ai nevoie de loc de guilda ca sa joci orice segment al jocului
  • ce mai, acest joc este un fel de cumbaya total combinat cu 10 spirale eterne.

 

De multe ori ne-am intrebat daca aceasta abordare a fost un sabotaj al unuia din developeri fata de ArenaNet sau pur si simplu inconstienta unor jucatori casual de PvE angajati la ArenaNet. Pentru ca va place sau nu, ne veti da dreptate peste ani de zile, datorita lipsei unor mecanisme elementare de control pentru guilde, Guild Wars 2 a devenit un eliminator eficient de coeziune la nivelul guildelor.

Jucatorii (in special cei aflati la primul lor mmorpg) au invatat in acest joc ceva foarte gresit, ca nu ei au nevoie de guilda ci doar guilda are nevoie de ei si ca prin urmare pot sa stea linistiti, necontributori cu nimic daca se poate si cat mai neascultatori, pentru ca oricum mai au inca 4 guilde care nici acelea nu le pot oferi nimic si nici nu-i pot penaliza cumva. Iar o parte din gamerii competitivi, care jucau World of Warcraft si alte jocuri mult mai dificile fara probleme, s-au "lenevit" complet in Guild Wars 2 datorita stilului casual pe care-l induce jocul si o parte din ei vor avea probabil dificultati de adaptare in urmatoarele mmorpg. Si efectele se vor extinde in timp in comunitatile de gameri, cu un impact ce va creste neplacut de constant in anii urmatori.

Imagine similară

O parte din guildele solide si inteligente au plecat din joc dupa primii 2 - 3 ani de la lansare, unul din motive fiind exact nevoia de a evita caderea in letargie a unui grup obisnuit cu organizarea si vanatoarea de performante si titluri de server. Cele care au ramas au ramas de dragul grupului din care fac parte si care este prea lenes sau prea lipsit de curaj sa migreze in orice alt mmo mai serios ca nivel de gaming. Red Guard a plecat dupa primul an din Guild Wars 2 (a stiut el Sacrx ce a stiut, desi au mai avut o tentativa de revenire pe Piken) si nu sunt singurii.

Este dezamagitor ca dupa 5 ani producatorul inca nu realizeaza ca a stricat mecanismele clasice functionale si probate la nivel microgrupuri/guilde in gaming, in ideea de a mentine armonia la nivel macro, adica server(e) si continua sa scoata content inutil de pve in fiecare saptamana. Si asa a creat pe fiecare server o mare masa de playeri nepasatori care fac haotic cate ceva in LFG sau cu grupuri improvizate unde se nimereste eventul, pe diferite harti de PvE pentru ca nu au niciun "carrot on the stick" dupa care sa alerge si absolut nicio motivatie legata de guilda, sau mai intra 2-3 ore la cateva zile in massive PvP. In rest, tot jocul astazi este cam asa:

 

Este si mai trist ca majoritatea jucatorilor nu realizeaza aceasta "spalare pe creier" pe care a facut-o Guild Wars 2 in gaming-ul online cu sau fara intentie, permitand multor jucatori, mai ales celor aflati la primul lor mmo, sa creada ca asta inseamna online gaming, sa faci ce, cum si cand vrei de capul tau, fara implicare in guilda, fara nicio consecinta, de parca ar fi single-player. Si eventual, sa dai vina pe una din cele 5 guilde din care faci parte, ca nu ai realizat nimic important in joc. Well, nici nu ai ce sa realizezi important, pentru ca jocul insusi iti neaga aceasta placere, te lipseste de instrumentele firesti de management, recompense si coercitie a membrilor guildei si ascunde orice realizare de grup, sufocand astfel orice mandrie a grupului si orice urma de fidelitate si dorinta de efort colectiv a membrilor.

Si asta numai din dorinta de a avea cat mai multi clienti, de orice varsta, pentru ca toate jocurile fac astazi acelasi lucru, lasa garda jos si fac experienta cat mai usoara pentru user, ca sa atraga orice categorie de user. Motiv pentru care gamerii adevarati se orienteaza din ce in ce mai mult catre shootere sau moba, sau joaca mmorpg-urile maxim un an de zile. Din multe puncte de vedere, mai potrivit este astazi titlul celor de la EA.

Imagine similară

Foarte probabil, efectele acestea negative care au influentat in Guild Wars 2 in special jucatorii aflati la primul lor mmo, se vor face simtite in foarte multe guilde in mmorpg-urile care vor urma. In 2015, ArenaNet anunta ca a vandut peste 5 milioane de copii. Acum suntem in 2017. Oare cati au fost deja afectati de dulcea lene de a nu fi nevoit sa faci nimic, nici singur dar mai ales nu cu guilda, indusa de acest joc? Pacat, este un joc superb, dar mult prea casual, lipsit de rewards si de nevoia sau mandria de apartenenta la grup, adica de singurul lucru cu adevarat important in orice mmorpg. In GW2, nu simti competitivitatea si mandria ca faci parte dintr-o guilda, ci esti un anonim intr-o guilda la fel de anonima.

 

     Sigur, ar mai fi multe de spus despre Guild Wars 2. Bune si rele. Cel mai bine este sa-l incercati, mai ales ca jocul este doar buy 2 play si apoi free pentru totdeauna, plus costul expansiunilor, sau daca nu va deranjeaza limitarile specifice, poate fi jucat complet FREE TO PLAY.

Deocamdata, pana la lansarea lui Bless Online pentru EU si NA sau lansarea Ashes of Creation, vom ramane si noi tot in Guild Wars 2 si asteptam lansarea in toamna al celui de-al doilea expansion Path of Fire (da, se pare ca si noi suntem ori prea lenesi ori lipsiti de curaj). Nu prea avem de ales, pentru ca de unele jocuri ne-am plictisit de mult, in altele este cam mult grinding si altceva nu se intrevede la orizont, decat single-players de calitate, in special pentru console. Momentan, Guild Wars 2 inca este cel mai acceptabil mmo din multe puncte de vedere.

Oricum, noi ne-am distrat in joc, intr-o mare masura chiar foarte bine avand in vedere pretul acceptabil investit in jocul original si primul expansion. Regretam doar ca massive PvP nu a fost abordat mult mai serios de developer si faptul ca lipsa instrumentelor mai sus mentionate au determinat trecerea in staza temporara a cativa buni jucatori si prieteni ai guildei.

Si mai regretam ca am investit resurse considerabile de timp, gold si materiale in Guild Hall (am reusit sa fim prima guilda de pe Seafarer`s Rest care a terminat upgrades la Guild Hall), intrucat acest guildhall chiar nu serveste la aproape nimic in joc, are doar cateva noduri pe care le poti culege pe orice harta in 10 minute, cateva buff-uri nesemnificative pe zona de convenience / exp, o arena prea mica sa poti invita alt guild la lupta, cativa vendori si nici macar toti cei utili (trebuie sa cumperi tichet special cu gems pentru alta zona daca vrei asta), nici macar mystic forge. Guild Hall este doar o zona uriasa si frumoasa dar aproape inutila, in ambele variante disponibile (arena romana sau orasul de aur pierdut sub ruine ancestrale). Valky e de vina pentru asta !

Promitem sa revenim cu completari la lansarea urmatorului expansion.

 

PRO

  • univers imersiv urias, harti mari si cu grafica superba
  • buy 2 play, free 2 stay
  • free 2 play, dar cu limitari importante (nici macar la mail sau banca guildei nu ai acces)
  • questuri si events dinamice, nu alergi tu dupa NPC pe harta, iti apar cand traversezi zona
  • grafica foarte buna mai ales pentru 2012 (anul lansarii), cu detalii exceptional de atent facute
  • muzica superba, voice-acting, background si FX sounds de calitate
  • massive PvP foarte atractiv si inovativ, dar ramas aproape identic in stadiul din 2012, totul a devenit pur si simplu blobbing, nu se mai uzeaza de tactici si strategie, developerul a fost dezinteresat de segment
  • raiduri dificile, merita incercate
  • momentan nu prea exista alternative mai bune cu aceeasi grafica si fara grinding

CONTRA

  • foarte casual, daca lipsesti si 2 ani din joc nu pierzi absolut nimic, nimeni n-a progresat fata de tine
  • elimina complet coeziunea la nivelul guildelor
  • niciun instrument eficient de guild management
  • dezvoltat obsesiv doar pe zona de PvE
  • nu ofera rewards serioase care sa merite timpul investit
  • cinematics extrem de slabe, gen cartoons (un art-design de genul picturilor naive cu vopseluri acrilice cu multa apa, stil inca gustat doar de o mica categorie de jucatori, de regula cei care activeaza ca art-designeri) in care 2 caractere desenate dau din maini si gura fara nicio legatura cu sonorul, textul si contextul
  • open world, dar cu portale si loading screen la fiecare harta si zona speciala
  • este construit parca pentru o plimbare in parc, sa casti gura la design, nu sa faci ceva serios

 

- Graphics  
- Visual FX  

- Gameplay  
- Combat mechanics  
- Story    
- Cinematics  
- Music  
- Sound FX    
- Expansions frequency  
- Computer requirements  

 

     (6,5)



Last edited by Rewarding on Thu Nov 16, 2017 5:58:12; edited 77 times in total
Rewarding
Site owner
Elite Member

user avatar

Joined: 28 Jun 2017
Posts: 773

Send private message
Reply with quote

re: Review 2017 - GUILD WARS 2

Al doilea expansion al Guild Wars 2, denumit Path of Fire, s-a lansat de ceva vreme.

 

Related image

Dupa mai bine de o luna de joc al celui de-al doilea expansion, Path of Fire, pot spune urmatoarele:

- un story dragut, dar jocul pastreaza in continuare acele cinematics neplacut de cartoonish, facute parca din economie de fonduri;

- hartile noi arata bine si sunt foarte mari, dar ca de obicei nu prea ai ce face pe ele, dupa ce ai parcurs content-ul o data, nu ai absolut niciun motiv sa revii, datorita lipsei de rewards reale pentru progresul caracterului din joc (pentru ca acest progres nu exista de 5 ani);

- noile specializari sunt doar un mare BS, in niciun caz nu pot fi considerate progres al caracterului, reprezinta o optiune diferita de joc iar ce pare OP pentru o saptamana se nerfuieste rapid;

- niciun raid nou de PvE;

- mounts sunt fun, insa au venit mult prea tarziu in joc (firesc era sa existe de la lansare) si mai mult (desi cu uimire constat ca unora le place aceasta aberatie) ai 5 mounts practic specializati, adica pe fiecare il folosesti doar intr-o anumita imprejurare si un anumit tip de teren, in loc sa ai toate capabilitatile pe un singur mount si restul sa fie doar skins diferite, aspect pe care nu l-am inteles sub nicio forma, de ce trebuie sa ma agit sa schimb mereu tipul de mount din 5 in 5 minute cand merg pe harta, o mare traznaie marketata ca de obicei de ANet cu titlul de "inovatie"; Iepurele ca mount (???) este o aberatie in panoplia jocului si o ofensa la adresa lore-ului, aspect care nu face decat sa reaminteasca target-ul principal de marketing, si anume copiii; ca sa nu mai zic ca grifonul costa destul de mult pentru un mount absolut inutil daca-i ai deja pe ceilalti 4; In plus, mounts originali, desi pot fi pictati intr-o singura culoare, arata destul de urati, insa exista un item in shop (introdus de Halloween) care costa 1600 gems cumparate cu cardul (sau aproximativ 330 gold in moneda jocului) care-ti permite sa pictezi fiecare skin de mount in 3 culori diferite plus un efect special, care face mount-ul sa arate chiar bine. Dar este jenant ca in loc sa fie introdus ca skin normal in joc, au preferat sa-l bage in shop ca sa dai cu cardul.

image result for Guild Wars 2 rabbit mount

image result for Guild Wars 2 predator mount

image result for Guild Wars 2 skimmer mount

 

- din pacate, nu avem nicio noutate semnificativa in World vs. World, exceptand o noua problema tipica pentru producator (care este interesat doar de cati jucatori vin sa plateasca jocul, nu de cei care-l joaca) si anume tichetele obtinute cu pipes. Ceea ce a condus din nou la cozi de asteptare pe serverele de W3, care sunt pline cu jucatori total dezinteresati de strategia si rezultatul sesiunilor saptamanale de W3, fiind interesati doar sa omoare doi priculici sau sa darame un zid ca sa ia pipes pentru tichete, cu care sa-si faca armura si back-ul legendar; o miscare de marketing eronata ca de obicei, eficienta financiar pentru producator dar devastatoare pentru joc si pentru cei pasionati de massive PvP care practic au cam renuntat deja sa mai joace acest tip de content. In loc sa faca o mecanica si niste events atragatoare in W3 ca sa implice jucatorii, au preferat varianta cea mai simpla, de a baga iteme farmabile (tichetele) ca sa oblige jucatorii sa se plimbe pe acolo, amestecand astfel jucatori interesati de outcome-ul sesiunilor saptamanale de mass PvP cu jucatori complet dezinteresati care vor doar pipes pentru tichete, adica un fail complet;

- Guild Wars 2 a fost si va ramane un joc superb, dar fara character progress timp de mai bine de 5 ani si mult prea casual, prea destinat populatiei extrem de tinere cu fundite roz. Si, cel mai rau aspect, un joc in care toate mecanismele necesare coeziunii de grup, de guilda, sunt negate pana la extrem. Consider ca am dat banii degeaba pe acest expansion si este ultimul expansion pe care-l voi juca in acest joc.



Last edited by Rewarding on Fri Jan 26, 2018 8:54:17; edited 5 times in total


_________________
Rewarding - Publisher and gamer for Proxydus gaming
Rewarding
Site owner
Elite Member

user avatar

Joined: 28 Jun 2017
Posts: 773

Send private message
Reply with quote

re: Review 2017 - GUILD WARS 2

 



_________________
Rewarding - Publisher and gamer for Proxydus gaming
Posts from:   
Post new topic   Reply to topic    Proxydus Forum Index -> GAMING All times are GMT - 6 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum